+385 (051) 691 840
info@tempusmedia.hr

INTERNET KUPOVINA ZA VRIJEME KORONA VIRUSA

internet kupovina

INTERNET KUPOVINA ZA VRIJEME KORONA VIRUSA

Internet kupovina je,  za vrijeme globalne pandemije Covid-19, jedna od malo stavki koja prikazuje uzlaznu putanju. Nerijetko ćete pročitati da se neki web shop ‘srušio’ od prevelikog prometa i broja narudžbi, baš kao i onaj Xiaomi-ev.

Propisana pravila unesla su dozu straha u ljude, do te mjere, da ukoliko ne moraju ne odlaze niti u trgovinu. Upravo iz tih razloga korisnici su skloniji naručiti potrepštine iz topline svoga doma. Čak i onaj dio korisnika koji čvrsto stoji iza činjenice da kupovina ‘’na slijepo’’ nije njihov prvi izbor, sada ipak prihvaćaju prednosti, pune svoje online košarice i obavljaju kupovinu po internet trgovinama.

Činjenica je da će proći i ova situacija, ali bi mogla ostaviti pozitivan utjecaj na digitalizaciju te internet identitete svih poslovnih subjekata.

Došlo je takvo vrijeme da veliki broj firmi svoje poslovanje može obavljati na internetu, iz kuće. Čak i putem mobitela!

Marketinške kampanje – što s njima?

U marketinšku industriju trenutna situacija unijela je dosta nemira. Mobiteli zvone na sve strane, mailovi samo stižu. Upiti kao što su ‘’Možemo li malo smanjiti ulaganje dok ovo ne prođe?’’ ili s druge strane ‘Pojačajte nam malo uloge i targete’. Svi klijenti su pomalo uznemireni situacijom koja ih je snašla. No sve ovisi o industriji kojom se bavi Vaš klijent. Neke industrije su direktno pogođene, te im je poslovanje onemogućeno. Takvi klijenti trenutno ne mogu ostvariti ROI. Sada se postavlja pitanje je li onda potrebno ugasiti sve kampanje? Odgovor je kratak i jasan, NE. Naravno, ako si klijent to može priuštiti, ne gasite sve. Smanjite budžete, optimizirajte potrošnju, stavite ‘’testing’’ kampanje ‘’on-hold’’, ali ne gasite sve. 

Zašto?

Odgovor je vrlo jednostavan, samo, mali broj ljudi razmišlja o tome dugoročno kao marketing stručnjaci. Ljudi, korisnici, potencijalni klijenti, svi su kod svojih kuća ili su ograničenog kretanja. Sigurno se izraženije nego inače koriste računala, mobiteli i tableti.

Jednom kad trenutna pandemija prođe, te ljudi stanu na noge i nastave sa životima i poslovanjem, Vi morate biti prvi koji će se pojaviti korisniku s onim što korisnik treba. Da bi postigli taj ‘status’, odnosno povjerenje korisnika, svakako je bolje pojaviti se i dok se korisnik samo informira.

Pretpostavka je da će ljudi svakako za vrijeme ograničenog kretnja, iz znatiželje, tražiti informacije za svoje dugoročne planove, bila to kupovina ili izgradnja nekretnine, prijevoznog sredstva, ili neka dentalna usluga.

Iz tog razloga se sugerira ne gasiti oglašavanje, već eventualno samo primiriti budžete.

Što je sa web shop kampanjama?

Kao što smo u prvom dijelu spomenuli, web shop je malo drugačija priča. Ovisno o proizvodima i uslugama koje nude, web shop kampanje su u ovom periodu pojačane. Ako web shop prodaje svakodnevne namirnice ili nešto što korisnici za vrijeme izolacije mogu iskoristiti, internet kupovina je sve. Oglašavanje na društvenim mrežama i Google oglase nemoguće je izbjeći.

Toliko smo izloženi internetu da u jednom danu možemo biti pogođeni s na desetke oglasa različitih web trgovina. Prodaja namirnica ili nekog odjevnog predmeta u ovim trenutcima oslanja se na internet kupovinu. Prikazat ćemo sliku ponašanja web shopa jednog našeg vjernog klijenta kroz ožujak.

 

internet kupovina example

 

Ne trebamo previše razmišljati kako bi primijetili da je za uloženih 260 kuna ostvarena prodaja u vrijednosti od 8,654 kuna. Korisnici svakodnevno sve više pregledavaju web shop. U daljnjim koracima korisnici su targetirani oglasima iz remarketing kampanje. Internet kupovina našem klijentu ostvarila je veliki povrat uloženih sredstava. No, ta kampanja nije aktivna samo sad u ožujku, već radi neko vrijeme. Optimizacijom je postignuta jako mala cijena po kliku, te su targeti optimizirani do te mjere da stvaraju prodaju. 


Preusmjerite svoje poslovanje na internet, poradite na internet identitetu. Proći će i ova kriza. Sve je stvar percepcije, nekim poslovanjima možda i otvori oči, te ih osvijesti. Kupci i korisnici su u velikom broju slučajeva mlađe populacije kojima su internet i internet kupovina svakodnevica.