Google prestaje s prikazivanjem plaćenih oglasa s desne strane rezultata pretraživanja!
Google više neće prikazivati oglase s desne strane rezultata pretraživanja za sve desktop upite, ali s dvije iznimke!
Google-ova dramatična promjena o uklanjanju oglasa s desne strane rezultata pretraživanja za sve desktop upite i prikazivanja oglasa samo na vrhu i dnu rezultata pretraživanja ishod je višegodišnjeg istraživanja i testiranja. Istovremeno, kompanija poručuje kako postoji mogućnost da će se prikazivati četiri, a ne tri oglasa, kao do sada, iznad organskih rezultata pretraživanja.
Navedeno predstavlja rezultat testa s kojim je Google započeo još 2010. godine, a trajao je do nedavno. Iako je promjena prvo obuhvatila određeni dio zemalja, nedavno je od strane Google-ovog glasnogovornika potvrđeno da je promjena implementirana na sve dijelove svijeta!
Kao što smo već rekli, postojati će dvije iznimke za prikaza oglasa s desne strane, a one su slijedeće:
- Oglasi s podacima proizvoda (Product listing ad (PLA) boxes ); koji će se prikazivati ili na vrhu rezultata ili sastrane rezultata pretraživanja
- Oglasi u okviru s informacijama (Ads in the Knowledge Panel)
Dodatni, četvrti oglas, koji bi se trebao prikazivati iznad organskih rezultata pretraživanja s već poznatim i viđenim trojstvom oglasa, biti će dostupan samo za visoko komercijalne upite, kako su poručili u službenoj izjavi iz Google-a:
„Testirali smo ovaj raspored dugo vremena, tako da ga neki ljudi vide i sada, ali na manjem broju komercijalnih upita. Nastaviti ćemo s testiranjima ali napominjemo kako je četvrto mjesto dizajnirano isključivo za visokokomercijalne upite, kod kojih raspored omogućuje prikaz dodatnih relevantnih rezultata za ljude koji pretražuju, ali i bolji performans za oglašivače.“
Rezimirajmo, eliminacija oglasa s desne strane utjecati će na sva pretraživanja u svim dijelovima svijeta; dodavanje četvrtog oglasa iznad rezultata pretraživanja biti će omogućeno samo za visokokomercijalne upite, primjeri takvih pretraga bi bili „hoteli u New Yorku“ ili „osiguranje automobila“ i slični njima.
Uklanjanje oglasa s desne strane rezultata pretraživanja, modificirati će izgled desktop verzije pretraživanja i učiniti ju sličnijom mobilnoj verziji pretraživanja.
Ukratko o svemu:
- Google više neće prikazivati oglase s desne strane rezultata pretraživanja
- Prikazivati će se četiri oglasa, umjesto tri, iznad organskih rezultata pretraživanja, ali četvrta je pozicija rezervirana samo za visokokomercijalne upite
- Tri oglasa će se prikazivati ispod organskih rezultata pretraživanja
- Ukupan broj oglasa koji se prikazuju na rezultatima pretraživanja će sa maksimalnih 11 pasti na maksimalnih 7
- Oglasi s podacima proizvoda (PLA) i oglasi u okviru s informacijama (Ads in the Knowledge Panel) će se i dalje prikazivati kod relevantnijih oglasa, ali u svrhu testiranja.