GLAVNI MARKETING TRENDOVI ZA GENERACIJU Y, ILI POPULARNO ZVANU MILLENNIALS
Millennialsi su trenutno glavna tema u domeni ciljnih skupina kojima se obraćaju brendovi. Oni su najveća generacija nakon generacije Baby Boom, ali interesantni su zbog toga što upravo ulaze u svoje prve godine kupovine (zaposlenje, samostalnost …).
Predviđanja prikazuju da će do 2020. godine Millennialsi potrošiti 1.4 trilijuna dolara godišnje samo u Sjedinjenim Američkim Državama, što znači da će samo u Americi ostvariti 30% ukupne potrošnje. Stoga poručujemo svim vlasnicima poduzeća da se prebace u Millennials mode razmišljanja, inače će te utrku za profitom izgubiti jako brzo.
Nakon ovog upozorenja možemo zaroniti u marketing trendove koji će biti od presudne važnosti za vaše poslovanje u budućnosti.
1. KORISTITE GENERIRANI SADRŽAJ
Prvo i osnovno, što je to generirani sadržaj?
Generiranom sadržaju pripadaju slijedeći sadržaji: blogovi, wiki, forumi, postovi, chatovi, tweetovi, fotografije, video, audio i ostali oblici sadržaj kreirani od strane korisnika online servisa (često društvenih mreža). Generirani sadržaj se naziva još i user-created content. Generirani sadržaj ulijeva više povjerenja potencijalnim kupcima, jer ipak svi mi više vjerujemo prijateljima i vlastitoj obitelji nego oglasima. Jeftiniji je, jer ga rade korisnici besplatno, gradi communitie /okruženja jer se unutar njih pronalaze ljudi sličnih interesa i jača SEO. On pomaže u izgradnji brenda i davanju dodatne vrijednosti potrošačima.
Kako potaknuti stvaranje UGC-a?
Tako da; saznate gdje su vaši kupci ,postavljate pitanja, koristite hashtag-ove, tražite komentare na blogu, prikazujete i pišete o potrošačevim kritikama, gradite publiku, tražite posjetitelje vam budu „modeli“, organizirate natječaje… O svemu ovome će te saznati više u nastavku teksta, zato nastavite čitati…
Millennialsi su prva generacija koja je pokazala da vjeruje sadržajima na internetu 50% više nego bilo koja druga prije njih. Stoga je sadržaj na stranici koji objavljujete od iznimne važnosti za MIllennialse. Ovo je loša vijest za sve one koji koriste tradicionalno oglašavanje/ tradicionalna marketing, ali je odlična vijest za sve one koji se oglašavaju online i koji grade svoje blogove okupljajući oko sebe sve više vjernih posjetitelja (sljedbenika).
Kako potaknuti publiku da sama stvara svoj sadržaj i da vas učini što relevantnijima?
Evo nekoliko primjera…
Sa velikim brojem korisnika (300 milijuna), od kojih su više od polovice Millennialsi, Instagram se nameće kao idealna platforma za pregled osobnih iskustava korisnika s vašim brendom.
Jedan od najboljih načina kako se možemo okoristiti ovom situacijom je da podijelimo relevantne fotografije potrošača koje su povezane s vašim bredom (nema smisla da objavljujemo nečiji selfie na plaži, ako smo brend za organske umake. Tada ima smisla da postamo selfie nekoga tko je stavio na Instagram fotografiju jela koje sadrži naš organski umak i označio ga je hashtagom), što će kod njih rezultirati ushitom i povećanjem njihove popularnosti. Regularno objavljivanje postova vaše publike rezultirati će time da će vaši potrošači ujedno postati i „glasnici“ brenda. I tako započinjete sa brzim širenjem utjecaja.
Kako biste mogli započeti sa sakupljanjem contenta/sadržaja potrošača koristite hashtag (#) on će vam pomoći da lakše pronađete sve fotografije korisnika, a s druge strane potrošači će ga koristiti za pokazivanje i naglašavanje kupovine.
Evo jedan kratak primjer; bavite se jogom, držite do svog zdravlja i sl… ujutro se probudite i fotografirate svoj doručak koji se sastoji od voća i Dukat Fit napitka, u tom trenutku vi na svom Instagram profilu stavite hashtag #DukatFit, fotografiju svog doručka i neki kraći opis – High Protein doručak, obožavam #DukatFit prije svog teninga!!!
U tom trenutku se javlja lavina komentara vaših pratitelja na Instagramu. E, sada, da bi brend pronašao tu fotografiju, dovoljno je da u tražilicu na Instagramu napiše #DukatFit i izlistati će mu se sve fotografije koje su povezane s Dukat Fit proizvodima. I tada oni te fotografije mogu postati na svoj službeni profil, dijeliti nagrade i sl…
Neka vaš brend hashtag bude kratak, relevantan, precizan i jednostavan za zapamtiti. Pomoću hashtaga okupljati će te vlastite proizvode na jednome mjestu i graditi vlastitu online zajednicu.
Jednom kada potrošači krenu dijeliti fotografije vaših proizvoda tada ste vi na konju. Započnite sa postanjem najbolje fotografije na vaš instagram profil. Fotografije postova potrošača dati će vam veći broj konverzija. Kada stranica proizvoda ima fotografije potrošača, 6 puta je veća vjerojatnost da će Millenialsi kupiti vaš proizvod.
Fotografije potrošača nakon toga linkajte/povežite sa stranicom proizvoda, kako bi potrošači lakše kupili vaš proizvod.
Evo još jedan primjer;
Urban Outfitters iskorištava maksimalno svoj generirani sadržaj na Intagramu. Izradili su pomoću fotografija potrošača različite skupine proizvoda koje su povezane zajedničkim hashtagovima: #UOOnYou #UOMen itd..
Nakon toga su sve fotografije povezali sa relevantnim proizvodima na stranici kako bi svi posjetitelji koji gledaju fotografije odmah mogli i kupiti proizvod koji gledaju. Ovo je primjer odličnog načina na temelju kojega se može dobiti više relevantnijih informacija o proizvodima i dosegnuti veću publiku.
YouTube
YouTube je isto jedna od popularnijih Millennials mreža. Millennialsi danas gledaju više sadržaja na YouTube-u nego na TV-u.
Ovaj veliki kulturalna tranzicija ukazuje samo na slijedeće: okrenite se YouTubeu!
Imati mogućnost da vaši potrošači pokazuju proizvode vašeg brenda putem YouTube-a je odličan način da publika odluči jesu li zainteresirani za kupovinu ili ne. 86% Millennialsa vjeruje da je user generated content najbolji indikator levela kvalitete vašg brenda, takav oblik contenta/sadržaja može imati veliki utjecaj na percepciju proizvoda ali i brenda.
Jedan od načina kako da korisnike potaknete na stvaranje YouTube sadržaja je da napravite zanimljivo pakiranje kako bi imali više „unboxing videa“ gdje se po prvi puta otvaraju proizvod i dijele impresije. 62% Millennialsa gleda unboxing videe dok istražuju žele li kupiti vaš proizvod.
2. UTJECAJNI MARKETING
Da razjasnimo odmah, utjecajni marketing znači da imate osobu na društvenim mrežama čije se mišljenje smatra relevantnim, a nije povezana sa brendom.
Millennialsi imaju veliko povjerenje u društvene mreže. 60% Millennialsa je izjavilo da bi isprobalo proizvod koji je preporučen od strane YouTube-ra, a 1/3 njih smatra blogove kao najbolje izvore za istraživanje proizvoda i brenda.
Suradnja s blogerima i aktivnim korisnicima društvenih mreža koji oko sebe okupljaju široki spektar publike postaje jedan od temeljnih načina kako utjecati na Millennialse. Dovoljno je da vaš proizvod dođe u ruke utjecajnih blogera ili utjecajnijih korisnika društvenih mreža započinje proces povećanja publike i boljeg dosega do idealnih potrošača. Upravo su oni ti koji će pomoći da vaš proizvod dostigne povećanje prodaje!
Ali kako da vaš proizvod dođe ruke nekog utjecajnog blogera ili popularne osobe na društvenim mrežama?Jednostavno, jedino što trebate je pitati! Ali bitno je naći utjecajnog blogera ili osobu na društvenim mrežama koja pripada vašoj ciljnoj skupini.
Lookbook
Lookbook je popularan video content na YouTube-u. U ovom slučaju pozovete jednog od influencera (popularne osobe na društvenim mrežama) koji predstavlja vašu ciljnu skupinu da izabere neki vaš proizvod/e i da napravi video osvrt na vaše proizvode.
Primjer je marka Plaid i bloggerica Teni:
Lifestyle
Video o lifestylu/stilu života je oblik video materijala koji predstavlja lifestyle koji brend prodaje. Npr. u slijedećem videu možete vidjeti beauty bloggericu Teni, koja je bila na Bahamima pod pokroviteljstvom brenda Benefit Cosmetics koji ju je zamolio da dokumentira svoja iskustva koja, naravno, uključuju i osvrt na njihove kozmetičke proizvode i sponzorirane evente.
http://https://www.youtube.com/watch?v=koxeCWCj-Wo&feature=youtu.be
Zašto je to in? Zato što će 78% Millennialsa radije kupiti iskustvo nego proizvod, zato je bitno da se brendovi pozicioniraju ne samo preko proizvoda već i preko načina života, šire slike života.
Lifestyle content se može implementirati uz pomoć organizacije evenata koji odgovaraju brendu te pozivanjem utjecajnih blogera i pripadnika s društvenih mreža koji će nakon toga zasigurno stvoriti sadržaj o svojim iskustvima.
3. DRUŠTVENA OSVIJEŠTENOST
Millennialsi su društveno osviještena generacija i imaju jaki poriv za mijenjanjem svijeta, okreću se poduzećima koja čine razliku i preko njih doprinose stvaranju boljeg svijeta. 69% Millennialsa žele od poduzeća da potiču potrošače kroz svoju kupovinu na rješavanje određenih socijalnih pitanja, što je jedna velika prilika poduzećima da istupe i da krenu pomagati ljudima oko sebe.
Prikazivanje društvene odgovornosti nije samo prilika poduzećima da naprave svijet boljim i ljepšim mjestom, već je i način putem kojega Millennialsima omogućuju djelovanje u društvene svrhe. Stvaranje inicijative za bolje sutra uvijek je pozitivna stvar!
Doniranje određenog dijela profita, ili dijeljenje proizvoda socijalno ugroženijim osobama itd.. samo su neki od načina putem kojih možete pozitivno djelovati na okruženje. Svako okruženje ima svoje probleme i rješavanje istih daje pozitivan stav Millennialsa prema vama.
Jedan od boljih primjera je slogan „buy one, give one“ pristup koji je centralni dio poslovnog modela LSNT Sound Co, kompanije koja proizvodi slušalice i jedan dio profita doniraju u istraživanja i unapređenje stanja osoba sa problemima sluha, isto tako oni podižu osviještenost o oštećenju sluha diljem svijeta.
4. MOBILE FIRST
Millennialsi su generacija mobilnih telefona, 87% njih ima svoj mobitel kraj sebe cijeli dan!
Za brendove ovo znači da mobilna verzija stranice mora postojati i ona više nije opcionalna već je standard! Nikome se ne da više beskonačno zoomirati stranicu i imati problema sa klikanjem ili čitanjem sadržaja. A ako iskustvo pretraživanja na stranici može biti IZVRSNO, zašto bi onda pristali na išta manje od izvrsnosti? Ako može biti jednostavno zašto ga komplicirati?
Load time
Pri korištenju vaše stranice, vrijeme koje je potrebno da se stranica otvori ima veliki utjecaj na odluku hoće li se posjetitelj zadržati na njoj ili će odustati od nje. Ukoliko se stranica učitava dulje od 3 sekunde, 40% posjetitelja će ju napustiti.
Fizička maloprodaja
Za poduzetnike koji imaju fizičku maloprodaju, optimizirana web stranica za mobilne uređaje je od iznimne važnosti. Prije nego potrošači dođu u vašu maloprodaju, oni će vas potražiti putem svojih mobilnih uređaja. 50% korisnika koji pretražuju lokalne maloprodaje rade to putem svojih mobilnih uređaja i nakon toga odlaze do vas roku od 24 sata, stoga je bitno da unaprijedite svoj SEO. Ukoliko se vaše poduzeće ne prikazuje adekvatno u rezultatima pretraživanja budite svjesni da se na velikom gubitku. Zašto? Odgovor je jednostavan, online prisutstvo daje nevjerojatan kredibilitet i imidž vašem brendu, stoga ako je ono loše imate loš imidž u očima potencijalnih kupaca i onda oni jednostavno ne dolaze.
Mobile Apps
Izgradnja mobilnog e-commerc app-a za poslovanje pokazalo se kao odlična investicija po pitanju pridobivanja Millennialsa. Mobilne shopping aplikacije su više nego popularne kod Millenialsa.
ZAKLJUČAK
Svaka generacija ima svoje trendove u ponašanju. Pratite ih i biti će te na dobrom putu. Navedeni trendovi u marketingu će vam pomoći da gradite dalje svoje kampanje koje će dotaknuti Millennialse i omogućiti vam poslovni uzlet, jer potrebno je biti jedan korak ispred.
Čisto da vam za kraj napomenemo, stojimo vam na usluzi za poslovnu suradnju te za sva pitanja koja imate.
Sve novosti na ovom području moći će te saznati u daljnjim člancima na našem blogu. Stay tuned!