FACEBOOK OGLASI ZA OPG
Zadnjih nekoliko mjeseci primijetili smo povećanu aktivnost i prisutnost OPG-ova na društvenim mrežama. Obiteljska poljoprivredna gospodarstva koja se kriju iza kratice OPG postaju svjesnija da kupci njihovih proizvoda rješenja za svoje potrebe traže i na Facebooku. Kako se uključiti u taj digitalni svijet kao OPG, i kako sami Facebook oglasi za OPG funkcioniraju? Saznajte u nastavku.
Postavljanje Facebook stranice
Kao i kod svake druge industrije, Facebook stranica OPG-a trebala bi biti zanimljiva. Što to znači? To znači da korisnika koji dođe do stranice organski ili putem plaćenih oglasa na stranici dočeka osmišljeni sadržaj u obliku slika i tekstova, odnosno objava. Ne preporučuje se oglašavanje ‘’gole’’ stranice jer će to samo odbiti korisnike. Korisnik će tražiti informacije, prvenstveno o proizvodima i cijenama. Ako nakon toga koraka korisnik odredi poduzeti nekakvu akciju, tražit će informacije u vezi dostave i opcije plaćanja. Profili na društvenim mrežama za OPG se fokusiraju na lokalni marketing. Razlog tome je što je ideja i smisao postojanja takve stranice da prodaje, a s obzirom na to da se radi o FMCG tipu marketinškog predmeta, i u samim oglasima idealno je targetirati mali geografski krug.
Facebook oglasi za OPG
Facebook oglasi za OPG, u moru ostalih oglasa, mogu opstati samo targetiranjem male geografske cjeline, i ulaganjem u branding tipove kampanje. Naravno, mogli bi pokriti i veći geografski dio, ali to bi tražilo mnogo veći budžet, i u konačnici je upitno isplati li se poduzimati takav korak. Što to znači mala geografska cjelina i branding? Pa recimo da vam OPG ipak nije toliko veliki da bi mogao pripremati namirnice i za izvoz, ili transport u druge regionalne sredine. Ako sami dostavljate namirnice kupcima, odaberite (npr) tri dana u tjednu kojima bi ih dostavljali. ‘Vrtuljak’ tip Facebook oglasa zahtijeva unošenje URL-a, što znači da bi trebali imati i web stranicu. Iz tog razloga fokusirajte se na obične slikovne, ili video oglase. Tekst samog oglasa, ili objave koju želite ‘podignuti’ kao oglas mora imati ‘catchy’ naslov.
U moru oglasa i objava raznih OPG-ova oni koje smo upamtili su npr ‘’Svaki dan svježe’’ ili ‘’Sad iz zemlje-za pola sata kod Vas’’. Može zvučati možda i smiješno, ali naslov je svoj posao odradio. Privukao je Vašu pažnju. Sam oglas ili objava ne treba biti ‘šarena’, ali dozvolite si slobodno korištenje emotikona. Istaknite cijenu po prodajnoj jedinici, kg ili mjerica. Također naglasite koje su opcije plaćanja, te kako ćete kontaktirati kupce prilikom dostave.
Tip biddinga
Kada ste oglas, odnosno objavu složili do kraja, i sviđa Vam se kako izgleda, objavite je i provjerite njene organske rezultate. Ok, imate nešto angažmana, nešto upita, čak i nešto dogovorenih prodaja, ali nekako niste dobili željene rezultate. Vrijeme je za uložiti određeni budžet.
Uzevši u obzir da je ideja svega ovoga prodaja, ono što želimo je dosegnuti što veći broj korisnika. Idealan tip biddinga za to bi bio ili ‘doseg’ (Reach), ili ‘brand awareness’ (Prepoznavanje robne marke). Da, na prvu pomisao bi isto kao i mi, krenuli sa ‘Post engagement’ tipom bidding, no puštajući paralelne kampanje za jednog klijenta, čisto kako bi provjerili koji tip bolje radi, nama su ove dvije vrste kampanja odradile bolje nego sam Post engagement. Sve postavke kao i budžeti su bili identični. Ciljalo se na radius od 15 km, jer je to za dostavu bilo najzgodnije, a i sami kupci bi htjeli što svježije namirnice. Iako ćete na tržnicama uglavnom vidjeti stariju populaciju, kod Facebooka to nije tako. Najveći dio kupaca bio je između 25 i 35 godina, pa evo Vam još jedan ‘hint’.
Naravno da plaćeni dio strategije nije jedino što je potrebno. Bez organskog dijela ne bi bili u mogućnosti raditi plaćeni dio. Community je svakako najbitniji u cijeloj ovoj priči. Aktivnost u raznoraznim ‘lokalnim kupi-prodaj’ grupama na Facebooku, koje su isto u zadnje vrijeme ‘trendy’, je također stavka koja bi već lagano trebala ulaziti u kategoriju ‘’Obavezno’’. Nećemo Vam otkrivati sve detalje, jer ipak ovaj kreativni dio ove strategije je pomalo i subjektivan, u dogovoru s klijentom, ali za više savjeta, pomoći, ili vođenja Vašeg online OPG-a, kontaktirajte nas bez obaveze.