ŠTO JE FACEBOOK COMMUNITY?
Community menadžment ključni je dio svake marketinške strategije. Povećanjem baze korisnika svakim danom postaje sve važniji u jačanju poslovanja. Temelj dobrog Community menadžmenta u osnovi je način na koji brand koristi mogućnosti za interakciju sa svojom zajednicom na internetu.
Ako se nadate da ćete izgraditi dugoročno poslovanje s jakim brendom, community menadžment je nešto u što ćete morati uložiti.
Vaša zajednica sastoji se od trenutnih kupaca, ciljane publike i svih ljudi koji izravno i neizravno komuniciraju s vašim brandom putem raznih kanala.
Community menadžment ima puno prednosti koje su do sada mnoge firme prepoznale i rade na rastu i odražavanju zajednice. No ipak postoje i oni koji to ne smatraju važnom ulogom u poslovanju. Brendovi koji nemaju Community menadžment plan propuštaju prilike da:
- Njihovi kupci postanu vjerni obožavatelji
- Upravljaju pritužbama kupaca
- Privuku influencere i potencijalne nove kupce
- Umreže se s drugim brendovima i ostvare partnerstvo
- Dobiju korisne povratne informacije o proizvodu ili usluzi koju nude
- Ostvare interakciju sa svojom zajednicom
Što je Facebook Community management?
Odgovor na pitanje ‘Što je Facebook community’ sada bi trebao biti malo jasniji. Angažman koji se ostvari na vašoj Facebook stranici može privući još više ljudi koji mogu postati potencijalni kupci ili vjerni pratitelji vašeg brenda. Svaki komentar koji osvane na društvenim mrežama ostavlja digitalni trag. Što više pozitivnih komentara vi i vaša zajednica generirate, vaš brend je jači. Zato je važno ne samo pokrenuti razgovore na vašoj Facebook stranici, već ih i održati na životu, pogotovo jer mnogi algoritmi na društvenim mrežama koriste angažmane poput komentara kako bi odredili što će se prikazivati u našim novostima.
Postoji mogućnost automatizacije odgovora što predstavlja primamljiv odabir komunikacije na prvu i način ostvarivanja angažmana na vašoj Facebook stranici, što određeno vrijeme može dati pozitivne rezultate, ali vrlo brzo doći ćete do točke kada rezultati automatiziranih odgovora neće biti dovoljna komunikacija za zajednicu koja vas prati, i što može prouzročiti više štete nego koristi. U današnje vrijeme društvene mreže zasitile su se automatskih odgovora, ljudi sve više cijene stav i mišljenje koje stoji iza brenda jer se tako ostvaruje povezanost između pratitelja i brenda.
Umjesto automatskih odgovora, svakodnevno pratite svoj Facebook kanal i pronađite zanimljive načine za rješavanje pritužbi, zahvalite se sretnim kupcima i razgovarajte s ljudima kojima bi se mogli svidjeti vaši proizvodi ili usluge. Budite ljudi. Izbjegavajte kopiranje i generičke odgovore i dopustite da se razgovori odvijaju organski.
Neki od korisnih savjeta kako ostvariti interakciju na vašoj Facebook stranici su:
1. Budite izvor informacija
Jedan od glavnih razloga zašto će ljudi objaviti nešto na vašoj stranici je jer žele postaviti pitanje i dobiti konkretnu informaciju. Uvijek odgovorite na pitanja vaših pratitelja u razumnom vremenskom roku, iako možda i nemate uvijek odgovor na svako pitanje, trud se cijeni i to zajednica prepoznaje.
2. Odgovarajte na vrijeme i budite dostupni svojoj zajednici
Ako netko odvoji svoje vrijeme kako bi napisao nešto na vašoj Facebook stranici, i ostavio pozitivan ili u određenim slučajevima negativan komentar ili osvrt, budite dostupni i odgovorite na vrijeme. Saznajte više o korisniku i njegovim željama kroz zanimljivu i jednostavnu interakciju koja će rezultirati obostranim zadovoljstvom.
3. Analizirajte podatke i pratite statistiku
Kao i kod svake marketinške strategije potrebno je pratiti i mjeriti svoj napredak. Uz praćenje broja korisnika na vašoj Facebook stranici, pratite i koja je objava ostvarila najviše interakcija i angažmana. Mogućnosti praćenja podataka putem Facebook analitike su brojne, i daju konkretne podatke koji vam mogu poslužiti kao smjernice za stvaranje daljnjeg sadržaja. Posvetite se proučavanju statistike barem jednom tjedno kako bi pravovremeno mogli mijenjati i uspješno razvijati svoju zajednicu.
Na kraju ipak najbitnije je da društvene mreže budu informativne ali i zabavne. Iznenadite ljude svojim odgovorima i zanimljivom komunikacijom i budite dostupni i iskreni, i predstavite svoj brend u najboljem svjetlu.