DESET GLAVNIH FAKTORA KOD KREIRANJA WEB STRANICA
1. Jasno definirajte ciljeve web stranica
Iako se svaki projekt, bilo web ili marketinški projekt započinje s određenim ciljevima, moramo uzeti u obzir i sebe i korisnika koji stupa u interakciju sa sadržajem naših web stranica.
Web stranica može generirati promet, potencijalne klijente i prodaju. Kada budemo sigurni da imamo ono što naša ciljana publika želi, cilj je osigurati im to na jednostavan i pristupačan način.
Određivanje ciljeva za vašu organizaciju i za vaše potencijalne korisnike trebalo bi biti jednostavno.
Ako se ciljevi ne usklade, vjerojatno ćete imati problem. Nastojat ćete ostvariti dobit, ali nećete biti u mogućnosti isporučiti proizvod i doživjeti svoju publiku.
2. ‘’Zaradite’’ povjerenje od strane korisnika
Budite jasni i transparentni u onome što nudite. Naglasite što želite da vaša publika napravi kada dođe na Vašu web stranicu. Prepoznajte što publika želi, a što im vi možete ponuditi.
Prečesto web stranicama nedostaju emocionalne ili vjerodostojne veze potrebne za stjecanje povjerenja i prodaje. Prvorazredan primjer koji često možemo vidjeti su web stranice koje sadrže e-trgovinu, odnosno ‘’webshop’’, koje nemaju stranicu ‘’O nama’’ koja ima sadržaj. Korisnici žele znati s kime posluju. Ako ne stavite imena, slike ili neku vrstu priče na svoju web stranicu, nedostajat će vam mogućnost da navedete o čemu se radi. Budite transparentni.
3. Pronađite načine da se istaknete
Razlika je ključna. I dalje možete koristiti predložak web mjesta koji nije unikatan, skup i maksimalno prerađen a izgledati drugačije. Prilagođavajući slike, stil pisanja i dizajn Vašem brendu ili proizvodu, možete se istaknuti i bez preplaćenih tema template-a web stranice. Kada ispričate svoju priču i stvorite čimbenike kao što su cijena, kvaliteta, usluga korisnicima itd., stvorite ‘obveznicu’ potrebnu za isticanje od ostatka predloženih web-mjesta koja prodaju iste proizvode ili usluge.
4. Usredotočite se na upotrebljivost i korisničko iskustvo
Olakšajte publici da dođe do sadržaja koji žele. Ako imate proizvode ili usluge, pobrinite se da korisnici mogu doći do željene stranice s najmanjim mogućim brojem klikova.
Osim što je optimizirana za navigaciju s intuitivnim glavnim izbornikom za mobilna i stolna računala, razmislite o postavljanju okvira za pretraživanje i ostalim funkcijama kako bi korisnici došli do željenog sadržaja.
Nemojte pretpostavljati da je korisnik spreman nekoliko puta kliknuti da bi došao do npr. najnovijeg videozapisa ili proizvoda na akciji koji svatko želi.
5. Pazite na osnove SEO-a web stranica
U najmanju ruku budite barem površno upoznati kako pretraživači indeksiraju vaš sadržaj i osiguravaju optimizaciju osnovnih čimbenika na stranici. Postoji mnogo načina kako to olakšati, uključujući i dodatke i semantičko kodiranje.
O SEO optimizaciji više pročitajte na linku ŠTO JE SEO OPTIMIZACIJA.
6. Optimizirajte odredišne stranice – LANDING PAGE
Odredišne stranice su primarni alati za kampanje, bilo PPC kampanje, promocije e-poštom ili bilo kakve kampanje koje imaju za cilj odvođenje korisnika na odredišnu stranicu. Imajući sustav koji omogućuje brzu izradu i prilagodbu odredišnih stranica ključni je za uspjeh ako obavljate bilo koji marketing. Ovisno o platformi putem koje je Vaša web stranica producirana, iskoristite alate koje ista ta platforma nudi. Neki od najzastupljenijih dodataka za optimizaciju: YoastSEO – SEMrush – SEOquake…
7. Koristite Google Analytics
Ugradite Google Analytics kod na Vašu web stranicu. Potrebni su vam podaci o demografskim podacima, postignutim ciljevima i još više toga. Da bi to dobili poduzmite nekoliko brzih koraka kako biste postavili Analytics. Nemojte pretpostavljati da ga možete postaviti, zaboraviti i vratiti se nekoliko mjeseci unatrag i vidjeti kako stvari idu. U najmanju ruku nakon što ga prilagodite, postavite neka izvješća i upozorenja. Automatizirajte izvješća kako biste imali uvid u to što radite, što nije a može se prilagoditi korisniku kod navigacije Vašom web stranicom.
8. Saznajte više putem ‘’HEAT MAPPING-A’’
‘’Heat Mapping’’ i alati za analizu na stranici predstavljaju izvrsne izvore dodatnih informacija o korisničkom doživljaju. Alati poput ‘Lucky Orange-a’ pružaju vam uvid u to koliko su korisnici kliknuli, kakvi su njihovi pokreti mišem, koliko obrazaca kontaktnih ili obrazaca za kupovinu dovršavaju prije izlaza s web stranice, gdje se zaglave na vašoj web stranici, i mnogo više stvari koje vam Google Analytics ne može prikazati.
9. Pobrinite se da Vaša web stranica bude cijelo vrijeme u funkciji
Razdoblje rada ili ‘’ Uptime’’ je uglavnom sve na što mislimo kada je u pitanju funkcionalnost naše web stranice. Međutim, možda nećete primijetiti probleme kao što su nespajanje JavaScript-a, gumbi koji ne funkcioniraju, pogreške specifične za preglednik ili problem s mobilnim iskustvom bez ispravnih protokola.
Samo promatranjem podataka o prodaji i praćenjem neprekidnog rada, možda ćete propustiti segment da vaša publika nailazi na barijere, odnosno probleme s tehničke strane. Mnogi korisnici neće vas tražiti i kontaktirati kada ne mogu kupiti ili ne mogu doći do sadržaja koji žele – samo odlaze.
Provjerite da li sve funkcionira kako treba i provjerite to na raznim uređajima i pretraživačima. Testirajte.
10. Skupljajte informacije o korisničkom iskustvu i učite
Nemojte pretpostavljati. Ne dopustite da vaša web stranica bude statično mjesto koje ima drugačiju filozofiju upravljanja. Poslušajte svoju ciljnu publiku i korisnike, naučite i primijenite. Učinite to putem društvenih medija, analitike i svih podataka i dodirnih točaka koje imate. Budite aktivni u traženju povratnih informacija i načina da poboljšate. Postavite se tako da je vaša web stranica imovina koja raste i razvija se u vašem poslovanju.