Prve društvene mreže nastale su već 90-ih godina 20.stoljeća s prvenstvenim ciljem umrežavanja korisnika u tzv. chat room – sobe za čavrljanje s nekoliko umreženih korisnika. Današnje verzije društvenih mreža omogućuju puno intimniji pristup između korisnika, a također imaju i dobre mogućnosti za razvoj i promociju drugih web stranica i niza proizvoda i usluga.
Na tržištu možemo pronaći mnogobrojne vrste platformi, prozora i web sjedišta a neke od najpoznatijih i najčešće korištenih su Facebook & Twitter. Ovi sustavi se stalno nadograđuju i pružaju razne opcije povezivanja sadržaja kako bi se korisniku omogućilo što bolje korisničko iskustvo. Osim tekstualnog prenošenja poruka i informacija, ono što je zapravo napravilo svojevrsni „boom“ u popularnosti društvenih mreža jest mogućnost umetanja video sadržaja i fotografija u poruke, što dokazuje osnovni postulat na kojima leže ovakvi servisi – a to je potreba da se povežemo s drugim ljudima, proizvodima i tvrtkama koje promiču naše vrijednosti i radi kojih se osjećamo bolje.
Emocionalna povezanost s pojedinim brandom jest ono što omogućuje da brand živi dugo i prosperitetno, zato je strategija razvoja društvenih mreža od krucijalnog značaja – jer upravo one u temeljima nude velike mogućnosti povezivanja s vašim kupcima.
Cijena se formira na temelju količine objava (dnevno, tjedno, mjesečno) te na temelju vrste sadržaja ( infografike, video , fotografija, text i sl.)