SEO optimizacija je proces kojim se uz različite strategije, alate i tehnike poboljšava vidljivost vaše Web stranice ili Web Shop-a na tražilicama. Kvalitetna SEO optimizacija doprinosi boljem pozicioniranju Vašeg web-a na tražilicama te u konačnici povećanju broja organskih posjeta.
Jednom kada imate gotov proizvod ili uslugu koju želite prodati, najvažnija stvar je ponuditi iste na tržištu. Maloprodaja kao prodajni kanal je i dalje važan način prezentacije i prodaje različitog spektra proizvoda i usluga, no pored klasičnih prodajnih kanala, digitalno doba pruža različit spektar mogućnosti prodaje vaših usluga, a SEO optimizacija kao takva vam nudi „dobru lokaciju“ na internetu što znači povećanje organske posjećenosti.
Kao što je važna lokacija pri odabiru prodajnog salona ili trgovine tako je SEO optimizacija bitna stavka pri izradi web stranice ili Online trgovine.
Uzmimo za primjer da se vaša tvrtka bavi prodajom automobilskih rezervnih dijelova i planirate nuditi svoje proizvode putem Online trgovine. Kako bi povećali posjećenost i prodaju jedan on ključnih faktora je kvalitetna SEO optimizacija.
Današnji prosječni kupac će prilikom potrage za rezervnim dijelovima za svog limenog ljubimca najčešće provjeriti ponudu putem internet tražilica na način da će u tražilicu upisati pojmove kao što su: „prodaja rezervnih dijelova“, „auto dijelovi Zagreb“, „rezervni dijelovi za aute“, „jeftini rezervni automobilski dijelovi“ i slično. Ako je vaša online trgovina kvalitetno SEO optimizirana po svim pravilima SEO struke – ista će biti među prvim rezultatima pretrage za navedene pojmove.
Kvalitetnom SEO optimizacijom povećavate organsku posjećenost što doprinosi većoj prodaji, većem broju upita potencijanih kupaca, indeksiranju na veći broj ključnih riječi (pojmova). U slučaju da ulažete u Google AdWords oglašavanje te imate kvalitetno SEO optimiziran Landing Page, smanjujete cijenu klika što također donosi dugoročne uštede.
Ukoliko želite povećati prodaju i organsku posjećenost Vaše web stranice SEO optimizacija za tražilice je nezaobilazna stavka.
Naslov stranice – prilikom pisanja naslova stranice treba voditi računa da broj znakova u naslovu ne prelazi 55-60 znakova. Također u naslovima se treba spominjati ključna riječ (pojam) vezana za sadržaj stranice te je poželjno da se nalazi na prvomje mjestu naslova.
URL stranice – URL ili linkovi trebaju biti u human-readable formatu te sadržavati ključne riječi koje se spominju u naslovu stranice, H1 tagovima i u samom sadržaju stranice.
Meta opis ili Meta description – je Meta opis ili kratki opis stranice koji se prikazuje na tražilicama ispod naslova stranice. Meta description ne smije sadržavati više od 160 znakova, također nije poželjno da ima manje od 155 znakova. Kvalitetan meta opis uvelike izdvaja veše web stranice od konkurencije.
H1 tagovi – Svaka web stranica mora sadržavati H1 tagove. H1 tagovi se koriste kao tagovi za glavne najveće naslove stranice
te trebaju sadržavati ključne riječi koje se spominju u naslovu web stranice, URL-u, Meta description-u
,Meta Keywords-ima.
Sadržaj stranice (Content) – sadržaj web stranice treba biti jedinstven, Google algoritmi znaju da li je sadržaj vaše stranice jedinstven i orginalan ili kopiran sa druge web stranice. Google kažnjava stranice sa kopiranim sadržajem lošim rengiranjem na tražilicama. Također je poželjno da sadržaj web stranice, tj landing page-a sadrži minimalno 2000 znakova uključujući razmake, te da se ponavlja što veći broj ključnih riječi
Brzina učitavanja stranice (Page Speed) – je vrlo bitan parametar SEO optimizacije zbog toga što Google algoritam mjeri vrijeme potrebnio za očitavanje Vašeg weba te na osnovi rezultata direktno utječe na rangiranje stranice na tražilicama. Brzinu učitavanja web stranice možete poboljšati optimizacijom fotografija, korištenjem Cache-a, Optimizacijom Javascript i CSS skripti, kvalitetnim hostingom itd.
Fotografije – sve fotografije na web stranici trebaju imati alt text ili Alt naziv fotografije koji mora sadržavati ključne riječi. Fotografije na stranicama moraju biti optimizirane za web što znači da nema potrebe da budu prevelike rezolucije i kvalitete zbog toga što iste usporavaju brzinu učitavanja stranice.
Društvene mreže – web stranica treba biti povezana sa društvenim mrežama. Rezultat tražilice daje sve povezane društvene mreže, čak i broj tweet-ova, likeova i sl. Poželjno je imati otvoreno čim više društvenih mreža pa čak i ako ih ne koristite zbog toga što povezivanje sa društvenim mrežama doprinosi rangiranju web stranice.
Povratne veze/linkovi (Backlinks) -Tražilice imaju uvid u web stranice koje imaju povratnu vezu na vašu stranicu te na to gledaju kao preporuku Vaše web stranice. Što više povratnih veza imate, još ako su te stranice relevantne, te su povratni linkovi stariji, to ćete biti više nagrađeni boljim rangom na tražilicama.
Responzivan dizajn – danas u svijetu intreneta posjećenost putem mobilnih i tablet uređaja je premašila posjećenost putem desktop i tablet računala. Tražilice su uvele Mobilni prikaz kao jedan od bitnih faktora stranice. Ako Vaša stranica zadovoljava sve uvjete mobilnog prikaza biti će te nagrađeni boljim pozicijama na tražilicama. Test responzivnog prikaza možete pogledati ovdje.