FACEBOOK PIXEL & CONTACT FORM 7
Facebook Pixel predstavlja jedan od najbitnijih alata za Facebook marketingaše i postavljanje na web lokaciju ne predstavlja neku problematiku, bilo da se kod manualno implementira, ili putem (npr) Google Tag Managera.
Ono što je u ovom trenutku nama zanimljivo, i što je tema ovog bloga jest: ”Kako mjeriti konverzije obavljene na web lokaciji (konkretno – upit putem kontakt forme) putem pixela?”
Ovaj slučaj testirali smo na trenutno najzastupljenijim platformama, kako bi olakšali što većem broju početnika u Facebook marketingu i developmentu. WordPress i kontakt plug-in Contact Form 7.
Upit poslan putem kontakt forme na web lokaciji, u velikom broju slučajeva se tretira kako ”konverzija”. No kako mjeriti broj poslanih upita od strane korisnika koji su do tog koraka došli putem Facebook oglasa?
Možda će zvučati zbunjujuće, no Facebook je marketingašima i to maksimalno olakšao. Osnove poznavanja algoritama i javascript-a su ipak neophodne. Pretpostavka je da na svojoj web lokaciji već imate implementiran Google Tag Manager javascript kod, isto tako i Facebook Pixel Vašeg ad account-a.
KLJUČ SVEGA JE KREIRANJE CUSTOM KONVERZIJE
Ono što je ključ svega u kreiranju ove custom konverzije je kreiranje ”tag-a” u Google Tag Manageru. Sam sastav tag-a nije ništa drugo nego javascript kod, odnosno snippet. Prilikom odabira vrste GTM taga nažalost nećete pronaći već predefinirano rješenje, kao npr za Google Analytics. Za takve situacije tu je vrsta tag-a Custom HTML. Definiranje javascript snipeta za Contact Form 7 je unaprijed definirano od strane programera i djelatnika CF7 plugina, i ne mijenja se, osim u nekim slučajevima, ali o tome ćemo u nastavku teksta. Ovako izgleda sastav tag-a.
<script type=”javascript”>
var wpcf7Elm = document.querySelector(‘.wpcf7’);
wpcf7Elm.addEventListener( ‘wpcf7mailsent’, function(event) {
dataLayer.push({‘event’ : ‘formSubmitted’});
fbq (‘track’,’CompleteRegistration’);
}, false );
</script>
Napomena! Ovo nije cijeli Facebook Pixel kod!
Ovo nije cijeli Facebook pixel kod. Ovo je samo snippet, tj nastavak na Facebook pixel kod. U 4. retku koda evidentno je da je ispunjena forma (formSubmitted) ujedno i datalayer, tj neka vrsta varijable koja je ”ispucana” samo u slučaju kada je kontakt forma ispravno popunjena i poslana. Još jedna napomena, pretpostavka je da na (npr) kontakt stranici Vaše web lokacije imate samo jednu kontakt formu!
Zašto nam je to bitno?
Zato što taj isti tag u Google tag manageru, kao i svaki drugi tag, zahtijeva neki ”trigger”, a zato što je na našoj, testnoj web lokaciji, na kontakt stranici, samo jedna kontakt forma, naš trigger je ”All pages”. Taj trigger je unaprijed definiran u sekciji triggera u Google Tag Manageru.
To znači da će ovaj trigger pokrenuti svaki tag na toj stranici. Prisjetimo se: 1 kontakt forma – 1 stranica – 1 tag.
Testirajte. Pokrenite debug preview web lokacije. Ispunite kontakt formu. Ako je sve ispravno postavljeno, postavljeni tag trebao bi biti ”ispaljen”. Tu nije kraj. Kada smo gotovi s GTM implementacijom, vraćamo se u Facebook ads manager. Sada taj (još uvijek samo) ”event” treba pretvoriti u custom konverziju, kako bi na kraju u moru metrika uspješnosti Facebook oglasa mogli bez problema iščitati i same kontakte zaprimljene putem Facebook oglasa.
FACEBOOK PIXEL CUSTOM CONVERSION
U gornjem lijevom kutu kliknuti ćemo na tri crtice koje otvaraju padajući izbornik ads managera, i u 4. stupcu (measure & report) kliknuti ćemo na Pixel. Otvorit će se novi zaslon, na kojem će s Vaše lijeve strane biti ispisane 3 stavke. Data sources, Custom Conversions i Partner Integrations. Nama je potrebna custom konverzija, tako da ćemo kliknuti na Custom Conversions. Klikom na navedeni tab otvorit će se novi zaslon, vjerojatno prazan, no nama je bitno da se otvori opcija Create Custom Conversion, koja će se pojaviti u gornjem desnom kutu. Kliknite.
Otvorit će se novi prozor u kojem će prva navedena stavka biti naziv Facebook pixela ad accounta. Ispod naziva pixela ispisano je Website Event, i u produžetku istog nalazi se i padajući izbornik. Predefinirano će stajati ”All URL Traffic”, no zbog prethodno implementiranog snippeta, klikom na izbornik vidjet ćete i opciju Standard Events, a ispod nje i naziv konverzije koju ste postavili. U našem slučaju konverzija se zove CompleteRegistration (u gore napisanom javascript kodu, 5. red, zadnja stavka). Odaberite odgovarajuću.
Nadalje, tražit će se ”Rule 1”. Rule, tj pravilo je obavezna stavka, u koju je dovoljno iskopirati URL stranice na kojoj se nalazi kontakt forma, u našem slučaju je to kontakt stranica našeg testnog web sjedišta. Da bi sve bilo u redu, jedno pravilo je dovoljno, barem u našem slučaju. Sljedeća stavka je Name, u koju upisujete ime custom konverzije, mi smo je imenovali Contact Form Submit. Vi joj možete dati naziv po želji. Sljedeća stavka je Category, kod nas je to predefinirana Complete Registration. Zadnja stavka je Value, ali ona nije obavezna, pa je mi ne koristimo. U slučaju da se forma odnosi direktno na neku vrstu prodaje koja ima vrijednost, možete je i dodati. Kasnije ćete moći mjeriti Revenue, no u slučaju upita to nije relevantno.
Testirajte.
Ponovno ispunite kontakt formu na web lokaciji. Pričekajte 10-ak minuta, na to će Vas i sam Facebook upozoriti jer treba neko kratko (stvarno kratko) vrijeme da obavljena konverzija bude vidljiva u analitici.
To bi trebalo biti to! Ako je sve dobro postavljeno, Vaše testiranje bi trebalo biti evidentirano! Ako nešto i niste najbolje razumjeli, puno je informacija ( :D), i treba Vam pomoć, u svakom trenutku možete se obratiti našim stručnjacima koji će Vam pomoći, ili pak odraditi postavljanje mjerenja za Vas.